Remarketing in Google Ads is een handige tool waarmee u advertenties kunt laten zien aan reeds trouwe gebruikers. Dit zijn voormalige bezoekers van uw website of YouTube-kanaal. Met remarketing kunt u ze “bijpraten” en overtuigen om klant te worden. De tool is flexibel configureerbaar. Bijvoorbeeld: U kunt advertenties maken voor degenen die naar “Contacten” zijn gegaan of de prijslijst hebben gedownload, maar geen bestelling hebben geplaatst. Blijkbaar begrepen ze de voordelen van uw voorstel niet. Het is tijd om uzelf aan te melden, over de huidige promotie te vertellen, korting te geven. U kunt het product herinneren aan degenen die het in de winkelwagen hebben gedaan, maar niet hebben besteld. Bied een gerelateerd product aan voor degenen die al een specifiek product hebben gekocht. Hier leest u hoe u uw eerste remarketingcampagne start. 1) Koppel Google Ads en Analytics Hierdoor kunnen doelgroepgegevens voor advertenties worden verzonden. Als u zich alleen bij Analytics registreert, sta dan toegang toe tot gegevens voor Google-producten, anders kan Ads de door Analytics verzamelde doelgroepen niet gebruiken. Vervolgens moet u de services koppelen. Als Ads en Analytics op verschillende Google-accounts staan, moet u eerst toegang verlenen. Ga naar “Beheerder” → “Bron” → “Toegangscontrole”. Voer in een nieuw venster het e-mailadres in waarmee advertenties worden gebruikt en geef deze toegang. Als u voor deze stap bent geslaagd, of als u Ads en Analytics gebruikt vanuit hetzelfde Google-account, gaat u naar Link to Google Ads en selecteert u uw ID: Voer een naam in voor de groep gekoppelde accounts (bijvoorbeeld uw bedrijf) en klik op Voltooien. In Google Ads wordt deze link automatisch tot stand gebracht. U kunt het controleren in gekoppelde accounts: 2) Stel het volgen van gebruikers in Haal de trackingcode op in ‘Property-instellingen’ in Google Analytics. Het moet worden gekopieerd naar de code van de site, die gegevens van gebruikers zal verzamelen. Dit kan op een aantal manieren worden gedaan. Draag dit werk over aan een webontwikkelaar of een andere verantwoordelijke persoon, of bestudeer de instructies zelf. 3) Bouw een remarketingpubliek op Remarketing moet zijn ingeschakeld in de instellingen: Klik op “Doelgroepen” in het linkermenu. Er verschijnt een venster met één publiek, dat automatisch wordt aangemaakt. Dit zijn allemaal bezoekers van uw site. U kunt uw eigen maken: Het publiek moet worden aangepast. U kunt bijvoorbeeld een publiek maken van gebruikers die een specifiek gedeelte van de site hebben bezocht of een transactie hebben voltooid. Als u filters flexibeler moet aanpassen (markeer bijvoorbeeld die bezoekers die de prijslijst hebben gedownload, maar geen bestelling hebben geplaatst), kunt u dit hier ook doen. Geef in dezelfde alinea de periode van deelname aan het publiek aan: Dit is de tijd dat de gebruiker in de steekproef zal zijn. Het aantal dagen hangt samen met de duur van het aankoopbesluit. Een gebruiker kan er bijvoorbeeld aan denken kleding te bestellen voor een maand of minder. De beslissing om een huis of appartement te kopen duurt veel langer. Voer de doelgroepnaam hieronder in en selecteer Analytics en advertenties voor het doel: doelgroepgegevens worden naar Analytics en advertenties verzonden. Klik op Publiceren. 4) Maak uw eerste remarketingcampagne Bekijk gedetailleerde instructies voor het instellen van advertenties in het zoek- en displaynetwerk. We zijn nu geïnteresseerd in het tabblad ‘Doelgroepen’ in het nieuwe venster met campagne-instellingen. Klik hier “Hoe gaan ze om met uw bedrijf?” en selecteer het publiek dat u heeft gemaakt. Nog een detail: u moet automatische targeting uitschakelen. Hierdoor worden alleen advertenties weergegeven aan gebruikers in de doelgroep die u heeft geconfigureerd. De rest van het proces voor het maken van een campagne is standaard. Gedaan! Nu kunt u de nuances verkennen, remarketing uitbreiden en aanpassen. Effectieve instellingen voor remarketing: 4 handige tips 1) De tool werkt het beste als u een aparte remarketingcampagne maakt. De efficiëntie is vooral merkbaar bij hoogfrequente verzoeken. De concurrentie voor hen is hoger, maar je hebt al een kant-en-klare lijst met geïnteresseerde gebruikers. Dit verhoogt uw CTR en verlaagt uw kosten per klik. 2) Als u voormalige bezoekers binnenhaalt via een algemene zoekcampagne, is het de moeite waard om hun bod voor hen te verhogen. Hierdoor is de kans groter dat ze uw advertentie als eerste zien. 3) Voor zoekremarketing in campagnes die beperkt zijn tot voormalige bezoekers, is het raadzaam om de semantiek uit te breiden: u kunt merkgerelateerde zoekopdrachten opnemen, ook voor concurrenten, – en tegelijkertijd een advertentie maken die duidelijk de voordelen van uw aanbieding laat zien; u kunt hoogfrequente zoekopdrachten toevoegen en de huidige promotie in de advertentie aangeven. 4) Pas uw doelgroepen het meest effectief aan door ze te segmenteren. Maak aparte lijsten, bijvoorbeeld degenen die: een product in de winkelwagen plaatsen, maar geen bestelling plaatsen; de leveringsvoorwaarden en / of bedrijfscontacten verduidelijkt; heeft een groot aantal pagina’s bekeken en lang op de site verbleven (bijvoorbeeld meer dan 5 minuten). Voor al deze doelgroepen kunt u relevante advertenties maken: herinneringen aan het product in de winkelwagen, producten aanbieden voor een promotie, enz. Hoe nauwkeuriger en individueel de advertentie is geconfigureerd, hoe groter de effectiviteit.
Neem contact met ons op en we bespreken verschillende mogelijkheden. E-mail: info@webdevelopmentapp.com BE: +32 499 41 46 24 Franklin Rooseveltplaats 12, 2060 Antwerpen, Belgie |
https://webdevelopmentapp.com/nl/prices.html |